Založ si blog

Svedomie verzus voľba menšieho zla.

Ako väčšina občanov, aj ja sa pravidelne zúčastňujem volieb. Stále mám za to, že je to nie len právo občana, ale aj jeho povinnosť. Teda ak nechceme sedieť v kaviarni a nadávať, ako je zle a ja nič nemôžem zmeniť.  Aj teraz, keď sa blížia dôležité parlamentne voľby, mediálny stranícky stratégovia často používajú akúsi zaklínaciu formulku, ktorá na mnohých voličov funguje : „nevoľte týchto, lebo sa do parlamentu nedostanú a Váš hlas prepadne“ prípadne sebavedome hlásia „voľte týchto je to menšie zlo“.

 

Klamstvo.

 

Aj ja ako obyčajný človek som v minulosti týmto zaklínačom podľahol. S úžasom teraz sledujem, čo môj hlas podporil. Ale veď to som nechcel, hovorím si. Za toto som nehlasoval. Hnevám sa sám na seba a myslím si : „čo to trepe ten líder strany, za ktorú som hlasoval“.

Výčitka mi ide hlavou : „ale veď ja som vtedy chcel hlasovať za stranu, ktorá sa nedostala do parlamentu“ !

 

Hanbím sa !

 

Aj na základe mojej skúsenosti ako aj skúsenosti mnohých voličov, prosím neriaďme sa pokynmi volebných mágov. Kto má svedomie, nech volí čo mu je najbližšie, aj keby to mala byť strana „na hranici zvoliteľnosti“.

Lebo svedomie máme len jedno.

 

 

Je to morálne ?

09.03.2020

Po dnešnej návšteve supermarketu je jasné, že veľká časť obyvateľstva sa zásobuje trvanlivými potravinami. Sledovanie médií, dáva odpoveď bežnému človeku, že situácia sa môže rapídne zhoršiť. Známe slová liberálnych ekonómov, že trh vyrieši všetko sú v krízových situáciách scestné. Pri tom pohľade na prázdne regále sa opätovne naskytá otázka, je či [...]

ZMENA – nový fetiš našej politickej scény

11.01.2020

prechádzam krajinou, kilometre rýchlo naskakujú, míňam množstvo politických billboardov. A každý druhý kričí, na voliča slovo ZMENA. Zmena na x spôsobov, zodpovedná zmena, čas na zmenu, zmena k lepšiemu. Všetci chcú niečo zmeniť, zmeniť politiku, zmeniť zdravotníctvo, zmeniť súdnictvo, zmeniť samých seba. Toľko zmien na jedno obdobie, až sa z toho hlava točí. [...]

Stavba storočia – Hanba storočia

06.01.2020

Prešiel ďalší rok a na severe nič nové. Na stránke už bývalého zhotoviteľa, svieti slogan „Meníme plány na skutočnosť“ a na stránke Národnej diaľničnej spoločnosti pozitívna informácia „Zmluvné ukončenie výstavby: 12/2019“. Áno, ide o diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Informácie NDS ďalej uvádzajú : „Vybudovaním [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

romanosika

„Nečakajte na zázraky. Celý váš život je zázrak.“ Albert Einstein

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 16305x
Priemerná čítanosť článkov: 2718x

Autor blogu